Kvalitativ feedback underlättar för lärare att reflektera kring sin undervisning

Howard Pitler

Howard Pitler, tidigare lärare och rektor, samt fil dr i pedagogik, är expert på lektionsobservationer. Howard Pitler har genomfört tusentals lektionsobservationer på skolor i både hemlandet  USA och i andra delar av världen.

Så här skriver Howard Pitler själv om vad han kommer att presentera på konferensen ”Öppna klassrumsdörrarna” den 26 april.
Personal reflection is a key component to growth. I will discuss ways principals and and colleagues can provide high-quality data to teachers based on objective classroom observations. Teachers can then use these data to target their personal areas for growth and monitor their progress toward their goals.

Rubriken för Howards föreläsning är: ”Using quality feedback to help teachers reflect”, och de data Howard kommer att beröra omfattar bland annat video för feedback till lärare. Något som Howard har dagsaktuella erfarenheter från i pågående projekt som han är inblandad i. Enligt Hattie är video-feedback till lärare det allra starkaste verktyget för att förbättra elevernas resultat.

Se videointervjuer och presentationer från konferensen Framtidens lärande ”Nu öppnar vi klassrumsdörrarna” den 26 april i Stockholm