Framtidens lärande

Framtidens lärande

”Mötesplatsen för dialog kring skolan i en digitaliserad samtid”

  • Start
  • Aktuellt
  • Konferenser och event
  • Video
  • Om Framtidens Lärande
    • Om Framtidens Lärande
    • Om Framtidens Lärande
    • Stiftelsen DIU
    • Kontakt
Hem > NyheterSida 14

Nyheter

Lärarpriset Guldäpplet
Nyhet
3 september, 2017

Lärare från hela landet nominerade till lärarpriset Guldäpplet 2017


I dagens digitaliserade samhälle behövs digital kompetens. Det gäller skola såväl som arbetsliv. Läroplaner och kursplaner innehåller tydligare skrivningar om …

Linda Mannila
Nyhet
26 juni, 2017

DIUs program i Almedalen 2017


Stärkt digital kompetens – och likvärdig skola Skolkommissionen och OECD har under våren pekat ut bristande likvärdighet som huvudfrågor för …

Lärarpriset Guldäpplet
Nyhet
12 juni, 2017

Över hundra lärare från hela landet nominerade till lärarpriset Guldäpplet 2017


– Vi har återigen fått många väl motiverade bidrag till lärarpriset Guldäpplet. Totalt har drygt hundra lärare nominerats, från alla landsändar, …

Mikael Damberg
Nyhet
25 maj, 2017

Guldtrappan: Skolutveckling i digital framkant


– Innovation och digititalisering kommer att revolutionera hur vi ser på utbildning och kunskap i framtiden och det finns många …

Verkgtygslåda
Artikel
25 maj, 2017

Att veta för att göra – verktyg för digitalt förändringsarbete


Att veta mer om sin egen verksamhet är något de flesta i dag är medvetna om är en viktig del …

Simon Hjort_
Artikel
25 maj, 2017

Effektiv undervisning: Från vetenskap till meningsfullt lärande


Vart är vi på väg? Hur går det för oss? Vad är nästa steg? Det är tre frågor som måste …

Artikel
25 maj, 2017

Lägesrapport om arbetet med digitalisering av nationella proven


Frågan om digitala prov fortsätter att engagera. På kort tid han den vuxit till att bli en av de mest …

Jan Gulliksen
Artikel
25 maj, 2017

Digital innovation i samhälle och skola


– Det är hos barn kreativiteten finns och det är dem det handlar om eftersom utbildningen är det viktigaste området …

foto professor Sir George Berwick
Artikel
25 maj, 2017

Kollegialt lärande skapar förutsättningar för skolutveckling


Skolan har själv lösningen på skolans utmaningar och problem. Professionen sitter inne med svaren, men det behövs fungerande strukturer kring …

Senaste inläggen:

  • Fullt hus på Framtidens Lärande
  • Framtidens Lärande Väst 2023
    Hur lyckas med digital skolutveckling?
  • Möjligheter och utmaningar med studiehandledning via Teams
  • Röd tråd i förskolans kvalitetsarbete
  • IKT-bibliotek i förskolan
  • Jobba med kvalitetsutveckling i fritidshemmet
  • Att leda digitalisering i förskolan
  • Ny kunskap genom samverkan
  • Aktivt lärande och lärandemiljöer
  • Digitalisering på vetenskaplig grund
  • Ledarskap och hållbarhet
  • Utbildning för hållbar utveckling

Tidigare år:

  • 2023
  • 2022
  • 2021
  • 2020
  • 2019
  • 2018
  • 2017
  • 2016
  • 2015
  • 2014
  • 2013
  • 2012
Sida 14 av 34« Första«...1213141516...2030...»Sista »

Följ stiftelsen DIU och Framtidens lärande i sociala medier: Facebook
Övriga webbplatser: Stiftelsen DIU, Lärarpriset Guldäpplet, Kvalitetsutmärkelsen Guldtrappan
Håll dig uppdaterad! Prenumerera på stiftelsen DIUs/Framtidens Lärandes nyhetsbrev

Stiftelsen DIU, Datorn i Utbildningen

stiftelsen DIU logotyp

 

Stiftelsen DIU | Förridargränd 16 | 165 52 Hässelby
| e-post: framtid@diu.se |

 

© 2020 Stiftelsen DIU
Vi använder cookies för att se till att vi ger dig den bästa upplevelsen på vår hemsida.
För information om hur vi använder cookies läs mer här.
OK