Lena Lindgren
Presentation
Vem är du och vad jobbar du med?
– Själv upplever jag mig vara en nyfiken själ som ser mitt läraryrke som en gåva. I rollen som gymnasielärare i ämnena religionskunskap och historia berikas jag i närvaro med våra elever.
Som förskollärare/lärare ska vi ska leda och stimulera alla elever oavsett kunskapsnivå. Hur syns det i din undervisning? Hur tar du stöd av digitala lärverktyg och resurser för att differentiera undervisningen?
– För mig är vi alla berikade med kvaliteter och utmaningar. I respekt för detta är bemötande och pedagogisk tydlighet ett ledord för mig. Classroom ger lättillgänglig lärmiljö som i sin form ger valmöjligheter endast ett klick bort.
Hur arbetar ni på er skola för att få med hela kollegiet på den digitala resan?
– Min skolas intresse för utveckling skapar kontinuerligt kompetensmöjligheter. I digitala presentationer av kollegors pedagogiska intiativ öppnas dörrar till lektionsdesign på ett lättsamt och roligt sätt.
Har du något/några speciella arbetssätt och/eller verktyg som du vill lyfta fram och varför det är bra, vilket lärande och resultat det bidrar till? (Ge gärna exempel från en konkret undervisningssituation)
– Digitala arbetshäften i samspel med PP; ger lättsam, lustfylld och nivåutmanande studiestruktur för elever. Digitala inspelningsprov utan lärare; berikande och rolig examinering i grupp där samverkan är ledord. Dessa finns digitalt och kan ses av kollegier som inspiration.