Guldäpplets forskardialog:
Den sociala dimensionen i onlinearbete

Johan Sköld och Susanne Kjällander inledde Guldäpplets forskardialog med ett webbinarium kring den sociala dimensionen i onlinearbete: Hur vi använder digitala samarbetsgrupper kring bloggande för att peppa elever, stärka sociala band och deltagande, med elever på distans?

Johan Sköld är lärare på Forshagaakademin i Forshaga, pristagare Guldäpplet 2019 och Susanne Kjällander är forskare Stockholms universitet och vinnare av Guldäpplejuryns särskilda pris 2019. 

Johans tre tips för elevers motivation och engagemang, med flera bilder som visades under webbinariet.

En dag med fjärrundervisning var temat för en uppgift Johan Skölds elever på språkintroduktionsprogrammet genomförde. Under webbinariet visade Johan en film som eleven Vu har gjort, se nedan

Johan Sköld och Susanne Kjällander fortsätte samtalet den 29 april 2020, kring temat: Elever utvecklar berättandet och sitt språk. Om arbete tillsammans med eleverna, med mikrofon och kamera som verktyg för lärande. Du kan se webbinariet här

Nominera till Guldäpplet 2020
Nominera senast 15 juni till Guldäpplet, med en beskrivning av de nominerades insatser över tid i eget klassrum och online, liksom samspelet med kollegor på skola och över nätet, för att lyfta alla elever. Du nominerar med text, länkar och bilagor via webbformuläret

Guldäpplets forskardialog
Guldäpplets forskardialog handlar om att skapa former för att stimulera samspelet mellan lärare och forskare. Där Guldäpplets nomineringar, utmärkelser och spridning bidrar till utvecklingen av professionens beprövade erfarenhet och dess växt till kunskap i dialog med forskning.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *